Ғаламшар неліктен пайда болған деген сауалға ғалымдардың пікірі
Неліктен ғалам бар? Бұл өте қиын сұрақ, өйткені ештеңе болмауы мүмкін сияқты - жер де, жұлдыздар да, галактикалар да, ғалам да. Идеал әлемде кез-келген ерекше философиялық сұрақ біреудің бұл туралы қалай ойлағаны туралы ерекше әңгімемен бірге жүруі керек. Көптеген алдыңғы ойшылдар біздің ғаламның неліктен пайда болғанына жауап іздесе, бірақ неміс философы Лейбниц одан әрі қарай жүрді, неге ғаламның бар екендігі туралы сұрақ қойды. Бұл өте қиын сұрақ, өйткені ештеңе болмауы мүмкін сияқты - жер де, жұлдыздар да, галактикалар да, ғалам да. Лейбниц Құдайдың ғаламды-мүмкін болатын ең жақсысын жасағысы келетінін түсіндірді. Лейбниц қайтыс болғаннан кейін бірнеше жыл өткен соң, оның ұлы сұрағы философтар мен ғалымдарды толғандырды, дегенмен, зайырлы дәуірде көптеген адамдар Құдайға оған жауап ретінде сілтеме жасаудан қорқатыны таңқаларлық емес. Лейбництің ұлы сұрағына тағы бір жауап - оның жауабы бар екенін жоққа шығару. Философ Бертран Расселл 1948 жылы әйгілі радио пікірталастарында осы жолды ұстанды. Неліктен ол ғалам бар деп ойлайды деп сұрады және ол: "мен ғалам жай бар деп айтуым керек, және солай", - деп жауап берді. Біздің ғаламды үлкен мультиверсияның бөлігі деп санайтындар да осы сызықты ұстанады, өйткені мультиверсия - демек, біздің ғалам - нақты түсінік жоқ . Лейбництің ұлы сұрағына қазір танымал жауап-бұл ғалам ақыр соңында түсініксіз деген тұжырым болса да, оның кемшілігі бар, ол интеллектуалдық тұрғыдан қанағаттандырмайды. Лейбництің сұрағына ең жаңа жауап-бұл біздің ғалам бар деп айту керек. Бұл жерде барлық ғаламның өмірге деген бейімділігі бар, бірақ кейбіреулері басқаларына қарағанда өмір сүруге бейім. Шын мәнінде, бұл идея Лейбницке тиесілі, ол мүмкін әлемдердің арасында өмір сүру үшін күрес болуы мүмкін деген идеяны ұстанды, олардың ішіндегі ең жақсысы виртуалды табиғи іріктеу процесінің нәтижесінде пайда болады. Ақыр соңында, ол бұл идеяны қабылдамады және оның орнына Құдай оны жасауды шешкендіктен ғаламның бар екендігі туралы дәстүрлі идеяға қайта оралды. Бірақ мүмкін ғалымдар арасындағы виртуалды күрес идеясы кейбір заманауи философтарды қызықтырды, олар оны логикалық қорытындыға алып келді және өмір сүрудің ең үлкен тенденциясы бар мүмкін ғалам - бұл ең жақсы болғандықтан немесе өмірдің пайда болуына мүмкіндік беретін жағдайлар сияқты маңызды ерекшеліктерді қамтығандықтан - іс жүзінде өздері өмір сүретінін мәлімдеді.
-->Неліктен ғалам бар? Бұл өте қиын сұрақ, өйткені ештеңе болмауы мүмкін сияқты - жер де, жұлдыздар да, галактикалар да, ғалам да. Идеал әлемде кез-келген ерекше философиялық сұрақ біреудің бұл туралы қалай ойлағаны туралы ерекше әңгімемен бірге жүруі керек. Көптеген алдыңғы ойшылдар біздің ғаламның неліктен пайда болғанына жауап іздесе, бірақ неміс философы Лейбниц одан әрі қарай жүрді, неге ғаламның бар екендігі туралы сұрақ қойды. Бұл өте қиын сұрақ, өйткені ештеңе болмауы мүмкін сияқты - жер де, жұлдыздар да, галактикалар да, ғалам да. Лейбниц Құдайдың ғаламды-мүмкін болатын ең жақсысын жасағысы келетінін түсіндірді. Лейбниц қайтыс болғаннан кейін бірнеше жыл өткен соң, оның ұлы сұрағы философтар мен ғалымдарды толғандырды, дегенмен, зайырлы дәуірде көптеген адамдар Құдайға оған жауап ретінде сілтеме жасаудан қорқатыны таңқаларлық емес. Лейбництің ұлы сұрағына тағы бір жауап - оның жауабы бар екенін жоққа шығару. Философ Бертран Расселл 1948 жылы әйгілі радио пікірталастарында осы жолды ұстанды. Неліктен ол ғалам бар деп ойлайды деп сұрады және ол: "мен ғалам жай бар деп айтуым керек, және солай", - деп жауап берді. Біздің ғаламды үлкен мультиверсияның бөлігі деп санайтындар да осы сызықты ұстанады, өйткені мультиверсия - демек, біздің ғалам - нақты түсінік жоқ . Лейбництің ұлы сұрағына қазір танымал жауап-бұл ғалам ақыр соңында түсініксіз деген тұжырым болса да, оның кемшілігі бар, ол интеллектуалдық тұрғыдан қанағаттандырмайды. Лейбництің сұрағына ең жаңа жауап-бұл біздің ғалам бар деп айту керек. Бұл жерде барлық ғаламның өмірге деген бейімділігі бар, бірақ кейбіреулері басқаларына қарағанда өмір сүруге бейім. Шын мәнінде, бұл идея Лейбницке тиесілі, ол мүмкін әлемдердің арасында өмір сүру үшін күрес болуы мүмкін деген идеяны ұстанды, олардың ішіндегі ең жақсысы виртуалды табиғи іріктеу процесінің нәтижесінде пайда болады. Ақыр соңында, ол бұл идеяны қабылдамады және оның орнына Құдай оны жасауды шешкендіктен ғаламның бар екендігі туралы дәстүрлі идеяға қайта оралды. Бірақ мүмкін ғалымдар арасындағы виртуалды күрес идеясы кейбір заманауи философтарды қызықтырды, олар оны логикалық қорытындыға алып келді және өмір сүрудің ең үлкен тенденциясы бар мүмкін ғалам - бұл ең жақсы болғандықтан немесе өмірдің пайда болуына мүмкіндік беретін жағдайлар сияқты маңызды ерекшеліктерді қамтығандықтан - іс жүзінде өздері өмір сүретінін мәлімдеді.